Helmut är bäst!

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 12 december 2012 20:59

Magic Blue Uranos "Magic"


f

e.

u.

ue.

2005

Möllegårdens Marco Polo

Fredriksbergs Ulli

Fredriksbergs Kavat

Brun, C-ponny 138cm


Kom till ridskolan 2009 från Gotland.

Äntligen min pålle!

Han är världens underbaraste häst! 

Skit snäll, och en väldigt pussig häst, i alla fall mot mig. 

När man är hos honom brukar han ta tag i min dragkedja med munnen, och dra upp och ner. Och då ser han jätte glad ut. Han verkar tycka att det är kul,det tycker jag också. Min roliga busponnii!

Men nu till ridningen. Han har mjuk trav och galopp. Lagom pigg helt enkelt,han sticker inte iväg och han går inte som om han har tugggummin under fötterna. Men behöver bara nudda lite med skänklarna så börjar han gå direkt. När man ska ställa honom brukar han böja hela halsen. Fast när man får honom i form blir man jätte glad. 

Den gången jag hoppade honom, så var han väldigt hård att hoppa. Men han är bäst ändå att rida. 

När man rider gymkana så är han jätte duktig när man ska ha ägg på sked,travar han jätte försiktigt. Så att man inte ska tappa. Men när vi skulle kasta hästsko i hink,blev han rädd och skyggade för hinken. 

I hagen är han ledaren (verkar det som). Han kaxar mot alla, till och med den största. 

 

 
 

 

 

Magic


Magic

Magic som kaxar lite.


Av Freia Vahsten Svennas - 12 december 2012 20:46

Först ska vi gå ner i matsalen och få typ lussebullar,pepparkakor och dricka. 

Sen ska vi gå till aulan och kolla på lucia tåg. 


Hatar att vara i aulan det är så kallt där. 

Men det ska bli kul att kolla på lucian. Och Roxanna ska sjunga en vers själv,hoppas det går bra för henne! 

Skulle aldrig vilja sjuga själv, eller det har jag gjort en gång,i 3:an när vi hade kamomilla teater. Jag var tant Sofia.

Men det ska vi inte prata om nu. 


Undra om någon kommer svimma som förra året.



-Jag som tant Sofia får stå för bilden.

Av Freia Vahsten Svennas - 12 december 2012 20:44

Matte läxan var skit enkel, förutom veckans problem. Så den sket vi i. 

 

Av Freia Vahsten Svennas - 12 december 2012 18:47

Hej! Nu ska jag hem till Vilma och göra matteläxa, ses senare! 

Av Freia Vahsten Svennas - 12 december 2012 16:33

Det här året är det sista året det kan vara tex 12-12-12, de borde skaffa en till månad!   

Idag på idrotten skulle vi ha valfritt, och med det trodde jag att man skulle vi välja typ att hänga i rep,eller leka häst eller nåt. Men hela klassen fick rösta på några saker. Det blev fotboll och spökboll... Fast om man inte ville vara med fick man spela pingis. Som tur var. 

För en stund sen så var jag och gosade med kaninerna. Och sopade där, sen städade jag kisslådan. 

    

Ulf,Valter och Mini Hoppe. ps. Har ingen bild på bara Ulf och Valter.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards