Helmut är bäst!

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 18 december 2012 21:52

Först var jag väldigt arg på sidan och så. Men sen kom jag att tänka på att sidan typ är ett skämt, för de vet ju egentligen att hästar finns.

____________________________________________________________________________________________________

Men nu har jag inget i mot den eller jo lite.

Vissa bilder är lite smått roliga, de gör mest bilder med bananer och håller på att skriva tex "Hästar är en frukt som inte finns". Asså jag börjar nästan gapskratta. Bananer är ingen frukt,utan det är ett bär. Så i sånna fall borde de säga "Hästar är ett bär som inte finns" när de gör om bananer. Men som jag skrev vissa bilder är lite roliga, och det som är roligast är att de sitter i flera timmar antar jag, och gör en sådan bild.

Men sen var det en tjej som hade varit ute på en ridtur. Då kom det fram en gubbe och sa "hej" hon sa "hej" tillbaka. Sen sa gubben "Fin kiwi du rider på,kan man få smaka lite?". Hon blev skit arg och sa "Gubbjävel". Och då gick han där ifrån.

Om jag skulle varit ute och rida och det kom fram en gubbe eller vadsom helst och sa sådär, så skulle jag blivit skit arg!!!


Men nu till sidan igen, somsagt vissa bilder är roliga. MEN vissa tar typ bilder på en rutten häst och skriver "Ruttet äpple, vill nån smaka". En häst som det bara är skelett kvar av, "Äppelskrutt". En häst blöder om tex mulen "Blodapelsin" En häst ligger död och är igensnöad "FRUKTansvärt". Sånna skämt är inte ens roliga. Usch,hur kan man hålla på att skämta om sånt. När en häst är död/skadad. Jag fattar inte hur man kan tycka sånt är kul,det var nästan samma sak om den där skämtsidan om Engla, "The typical Engla". Den är dock borta nu,för så många var imot den. Men typ 400 gillade den. Sjukt har inte människor något hjärta?


Det är helt okej med att de har en sida ("hästar finns inte" sidan) och redigerar hästar till frukter eller om hästarna har täcken och de skriver "Bananer i pyjamas". Men när hästar är döda/skadade tycker inte jag att det är ok.


gick in lite på sidan och gissa vad som kom upp direkt, vill bara slå sönder datorn...

Seems legit..så JÄVLA omoget!!!!

Inte kul


nämen en flodfruktDe skrev "Nämen än flodfrukt"


Så omoget och tråkigt att de håller på så, mot den finaste vännen man kan ha.



Av Freia Vahsten Svennas - 18 december 2012 21:22

sista hästen nurå.


Opal! <3


Kom till ridskolan 2011!

Innan Opal kom till ridskolan var han hopphäst.

Åsa säger att han har ganska gumpig trav,men att han kan gå väldigt fint på tygeln.



Av Freia Vahsten Svennas - 18 december 2012 21:08

Det första vi gjorde var att pynta lite till. Äntligen klar. (tror jag,haha)

Sen fodrade vi och i ridskole stallet fick vi fodra själva igen, de litar verkligen på oss.


Sen gav jag katten mat och nytt vatten för det hade frysit. Gissa om den blev glad? :)


Innan vi skulle åka hem gick jag till min älskade Magic. Gosade lite och tog några kort.


 

 

 

 



Åsa red kadrilj idag, och hon red Lapras. Men det var inte det jag tänkte berätta.

Hon sa att surtanten Lady hade sparkat Opal. Det är han jag tänker skriva om idag.



Av Freia Vahsten Svennas - 18 december 2012 18:46

* Ge katten mat och nytt vatten om det har frysit. Men det har det antagligen gjort.


* Fodra


* Gosa med Magic


* Hålla på med hökärran. Om Vilma vill.


* Hänga upp mitt glitter och en julstrumps julkula som Teddy egentligen skulle fått,men jag glömde den...


* Vara i sadelkammaren.


 

sminkade mig bara för kul skull där..


 

älskar dig min ögonsten!

Av Freia Vahsten Svennas - 18 december 2012 15:43

Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi får jullov. Vi har då på Torsdag, då slutar på kl 13.00, och egentligen skulle vi sluta 14.45

Och bara 5 dagar kvar till julafton. Hoppas jag får en HÄST!!


8 dagar kvar tills jag ska börja hyra Totte.

_________________________________________________________________________________________________________


Idag hade vi prov,matte prov. Väldigt enkelt, och bara 6 tal.


Men kl 19.15 ska jag till stallet :D


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards