Helmut är bäst!

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 1 november 2012 19:41

Den bild du har som profil bild och omslagsbild på facebook!

 


Den här är min profil bild!

 


Och omslagsbild!

 



Hej då


Av Freia Vahsten Svennas - 1 november 2012 19:17

Hej! 


På min gamla blogg höll jag på med 20 dagars dagar så jag tänkte börja med det här också!! :)


 

Av Freia Vahsten Svennas - 1 november 2012 18:26

Kommer inte på något annat..........


 

Ina,jag och Jonna! 

 

Jag o Menny! 

 

Jag på Ina,Vilma påThessan och Jonna på Menny!


 

Menny,jag och Ina! 

 

Ina o jag! 

 

Love you Helmut! 


 

Jag o Snövit! Haha gammal bild!:D

 

Också en gammal bild på mig o Snövit! 

 

Jag o Teddy! 

 

En gammal bild på mig och Carras! 

 

Jag,Vitnos,Kolan,Lakris och Choklad! 

 

En gammal bild på mig och Findus! 

 

Jag o Ina! Också gammal bild! 

 

Jag och Thessan,gammal bild!

 

Vilma,jag,Sarah och Teddy! 

 

Jag o Magic! 

 

Jag o Magic! 

 

Jag och Dreamy! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




hej då!

Av Freia Vahsten Svennas - 1 november 2012 18:23

Hej! 


Sen jag slutade med freiaochhelmut.bloggo.nu så kommer jag inte på ett skit att skriva om!   Så hjälp, vad vill ni läsa om? 



Av Freia Vahsten Svennas - 1 november 2012 12:58

Hej! 


Nu kom jag precis hem från spökkvällen! Och jag bloggade faktiskt men det gick inte att publicera... Men jag bloggar ni istället!


__________________________________________________________________________________________________


Vi lyssnade  först på  spökhistorier. Jag kan ta en det är en i prisrummet på åkerby,prisrummet var i samma rum typ där vi skulle sova det var bara en dörr i dit. Men då kör vi. Det var en tjej där som skulle tävla i hästhoppning och hon förlorade, och då försvann hon,hennes föräldrar anmälde till polisen så att de skulle leta efter henne, och fyra dagar innan hon försvann hade det vart inbrott på ridskolan i prisrummet, och då hade hon snott alla prisrosetter, och lagt de runt en brunn, sen hade hon hoppat i där och druknat och poliserna hittade henne där, och på natten kan man höra att hon knackar på typ dörren eller nåt annat och så sitter hon och gråter... Och inatt hörde jag att det var någon i prisrummet som knackade på något det var skit läskigt!!! 

Och det finns en annan verition (stav). Det är att det fanns en gubbe där och massa människor,och om inte människorna lyssnade på honom så hängde han de, i PRISRUMMET!!! Och det var en tjej som hette Emma som inte lyssnade på honom och då skulle hon hängas, men hon ville inte att han skulle hänga henne så hon hängde sig själv och vissa nätter kan man höra henne ropa på hjälp!! Haha det var ju kul att berätta "åkerby spökhistorier"!!! Så jag tar några mer... Om man går in i ridhuset 00.00 och går till spegeln,i höger kant så finns det en jätte fin vit häst i spegeln och en prinsessa utan huvud, kanske inte så läskig men om man ser det är det nog läskigt. Och när det är mörkt i ridhuset då ser man i spegeln att det står ETI och det läskiga är att för länge länge sen fanns det kor är och en gubbe och en gumma bodde där med alla kor.. Och varje dag varsvann 2 kor, och sen när alla kor var döda då började gumman  som hette ETI undra om det var hennes man som dödade kossorna och det var det och då dödade hennes man henne och nu står det ETI i spegeln när det är mörkt.. Och jag och Vilma har också sett att det står ETI!

Det finns många fler spökhistorier men jag orkar ej berätta.. 

Och de sa att det hade hänt något läskigt varje år på spökkvällar... 

Och sen när vi hade hört många spökhstorier så skulle vi gå spökrunda i skogen... JUste jag glömde berätta 2 läskiga spökhistorier, det fanns en gubbe i ett gult hus jätte nära åkerby och varje dag låg det bajshögar på hans gård och han blev trött på att plocka bort det så han tog livet av sig och när det är mörkt så kan man se en svart skugga av honom.Och så jagar han bort alla som går förbi. Och  det är ju väldigt nära skogen så det är läskigt. Och en annan,det var en tjej som älskade att rida i skogen (i den skogen vi gick spökrunda i) och hoppa stockar. Och en dag så skulle hon bygga typ en terräng bana, och då var hon borta jätte länge,så föräldrarna blev oroliga men då kom de på att hon skulle bygga en terräng bana och att det kanske skulle ta lite tid. Sen var hon inte hemma vid 10 tror jag, och då ringde de polisen så att de skulle gå ut och leta, och det fanns en psykopat unge som hade smitit från något.. :P Och sen hittade de lite svansstrån vid en gran vid en volt vi brukar rida på när vi rider ut. Det var det första tecknet  de såg. Sen var det en stor grop och där låg hennes häst nästan död, den bara andades tungt, så de fick avliva den. Och flickan hängde i ett träd, så nu spökar hon i skogen! 

Men nu ska jag prata om spökrundan, det var ganska läskigt, fast spökerna fick inte röra oss,det var lite dåligt men det var ändå kul!   

Och jag skrev ju att det typ altid händer något läskigt på spökkvällar och det hända det här också, Fideli blev sjuk, jag vet inte  hur sjuk hon är men... Hon verkar inte må så bra! Hon var i ridhuset med veterinären igår kväll och lite idag och när jag såg henne såg hon ganska ledsen ut.. Tänk om hon dör!!!!   

Sen har jag inte så mycket mer att skriva !


 

hej då

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards