Helmut är bäst!

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 20:28

Lady! <3

 


f

e.

u.

ue.

2002

Lucky Light

Little girl

Little boy

Fux


Kom till ridskolan 2006 från Askö Gård i Västerås.

Lady är en av de mest meriterade hopphästarna i stallet, hon är startad upp till 110 med fina resultat och knep år 2009 distriktsmästartiteln i hoppning.Hon kan vara lite tjurig i boxen. 

Lady


   

 

Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 20:13

Hej! Mini hoppe var lös alldeles nyss och sen såg Åsa att han hade bitit sönder en sladd och han hade jätte tur att han inte dog för han bet verkligen mkt...


 

 

ser ni? 



Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 19:58

Capena! <3

 

f

e.

u.

ue.

1992

Royal

Carmenzita

Kairouan ox

 Brun


Kom till ridskolan från Enköping.

 

Capena är riktigt gosig! :) Åsa sa att hon är bra att rida när man väl får i gång henne! Och hon är ungefär lika bra på hoppning och dressyr! :)

 

Capena

Capena

 


hej då kommer en till sånhär efter som att jag inte gjorde någon igår

 

Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 19:16

Hej! 


För en stund sen kom vi hem från Ina, det blev ingen film för det var för mörkt och inga bilder heller, för när vi var i stallet så åt hon bara hö hela tiden och sen skulle hon ut i hagen!

Nu ska jag prata om ridningen! 


Vi red i paddocken och hoppade lite. Hon var super pigg, så det var kul :D Och hon brukar inte gilla paddocken,men hon hade öronen framåt nästan hela ridlektionen och så såg hon glad ut! :) Jag hoppade ett hinder på ca 50cm  men hon hoppade mkt högre än hindret! Vilma hoppade lite lägre. Och hon bockade 3 gånger. Och en gång när jag skulle hoppa sprang hon förbi hindret, och snubblade på en sak och höll på att gå omkull.. stakarn. Sen så släppte vi ut henne i hagen och sopade lite i stallet och sen satt vi i sadelkammaren och åt morötter som fanns i en jätte stor påse och spelade subway surfers! :D 


Eftersom att jag inte tog något kort så tar jag några bilder jag tog förut! 

 

 

 


hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 14:46

Hej! Simningen var faktiskt rolig, bara det att jag får ont i nacken... Men snart ska vi åka till Ina! Så jag måste äta något! Är super hungrig för skolans mat var inte god som vanligt... 


 

Kommer kanske filma för vi ska hoppa lite med henne idag och kanske rida ut en stund om det inte är för mörkt,men det kommer i alla fall bilder! 


Hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 14 november 2012 08:30

Hej! Idag hade jag sovmorgon. :) Men snart ska jag till skolan, och vi ska somsagt bada.... 


Och vi slutar halv 3 idag och kl 3 ska vi till Ina. Så vi får se om jag hinner blogga när jag kommer hem! 



hej d¨å

 

Och Ina blir nog den första som får testa dethär! :)


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards