Helmut är bäst!

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 21:53

Jag saknar dig min älskade fina Snövit!! 


Hon var min absoluta favorit, hon var bäst!! Kanske lite tjurig när man borstade men när man kom till riningen var hon helt underbar och när man inte borstade! <3 När vi skulle hoppa för typ 3 år sen,så hade jag henne, och då sprang hon i väg i galopp och hoppade de små hindrerna! Och då ropade Viktoria våran gamla ridlärare "Inte hoppa Freia"! Har en film,men den får komma upp någon annan dag. Hon gick i form i dressyren, hon var helt underbar. Jag älskade henne mest!! 


Men sen så flyttade hon till stall 3 och dit brukar de stå när de har blivit sjuka, och jag försökte läsa vad det stod på lappen,men de hade skrivit så slarvigt såman såg inte... 

Och förut red Vilmas mamma, och när vi skulle åka hem med henne sa hon " Juste hörde ni att Snövit ska avlivas" och då frågade vi som hade hänt, och då sa hon "Hon bröt benet i hagen".... Jag blev skit ledsen. Jag kommer alltid älska dig Snövit och jag saknar dig! <3


 

 



Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 20:35

Hej! Nu ska jag skriva om det där om åkerby jag pratade om! :) Första hästen Landora!



Landora! <3

f

e.

u.

ue.

2001

Landor S

Linée H

Lanskoy

 

Landora heter egentligen Landora af Tortuna! Jag kan inte så jätte mycket om henne men lite.

Landora är en fux med en bläs. Hon är bra att rida har jag hört! Hon är riktigt snäll att pyssla om. Åsa säger att hon är  bättre på dressyr än hoppning! :) Landora kom till ridskolan år 2007!

Här kommer bilder!

Landora

 

 


hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 16:18

Jag är den som är näst längst bak och med lila kofta! 



hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 16:12

Hej!   


Jag tänkte att jag kunde skriva varje dag om en ridskole häst, så typ Magic först, sen nästa dag om tex Joppe.


Hoppas ni fattar.



Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 16:07

Hej! 


Idag i skolan så var det kul !:D Till och med på NO, vi höll påmed stavmagneter och hästskomagneter! :) 


Sen efter skolan så gick jag hem till Jennifer, och seriöst det var kul! :D Vi tog kort och så! :) Hon är blivit mkt snällare än vad hon var förut! :) 


 

haha jag och Nike! <3



Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 07:23

 

 

 


 


Kofta: HM

Tröja: KappAhl

Jeans: Detroit

strumpor:HM kanske

Frisyr: Snetofs



hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 12 november 2012 07:20

Godmorgon vaknade för ett tag sen, nu har jag precis gett kaninerna där ute mat! :) 


Snart ska jag till skolan, det kommer säkert vara roligt efter en super tråkig helg! :)


 



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards