Helmut är bäst!

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 22:07

Inte jag som skrivit texten tog den från åkerby sidan, för den passade bra!


Camilia! <3

f

e.

u.

ue.

1997

Camaro

Caila

Ceylon


Camilia kom till ridskolan 2000 från Örsundsbro.


Camilia är ett mörkbrunt sto,

oftast är hon snäll och go´.

Hon gillar inte att med hård borste ryktad bli,

då blir hon arg som ett bi.

Hon vill gärna vara fin,

men vägrar för det lida pin.

Manen får man ej rycka, hon då på nacken knycka.


Camilia kan vara sur när man sadel lägger på,

man får vara försiktig då.

Magen hon spänner, när hon sadelgjorden känner.

Snäll är hon när man ska tränsa,

helst med "blingbling" så hon får glänsa.


Camilia kan vara svår att få att framåt gå,

skänkla mycket får man då.

Hon gillar att skoja och busa,

då kan hon få fart och börja rusa.


Camilia gillar att hoppa,

då kan det vara svårt att få henne att stoppa.

Sällan hon bocka och slå bakut,

det gör inget heller om man hamnar på "lut".


Efter ett pass vill Camilia ha en massa gott,

kanske efter dressyrlektion gått så flott!

Man kan henne med godis muta,

det fungerar bättre än att åt henne huta.

   

 


glöm inte att anmäla er till min tävling!


Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 21:15

Nu tänkte jag ha en tävling, som avslutas på julafton. Tävlingen går till så att jag tar en gammal bild på Teddy och en bild nu år 2012. Och då ska ni försöka se skillnaden, och skriva på kommentar, vad ni tycker är skillnad från några år sen och nu. Exempel: Han hade störe huvud förut.

Men det kansek finns flera skillnader,men det är bara en jag är ute efter, ni får såklart skriva flera skillnader så kanske en av de är rätt svar. Och om det är flera som har rätt svar tänker jag lotta vinnaren. Vinnaren får köpa vad de vill på hööks för 300 kr! Fast då måste man säga adressen om man vinner alltså. Så att jag kan skicka hem sakerna. 

Men är kommer bilderna.

 

hittade inte världens bästa bilder,men man ser i alla fall det man behöver se fast  På den gamla bilden är  ju pannluggen i för lite, men ni får klura lite. PS.KOMMENTERA INTE SOM ANONYM och du måste säga adressen för annars får man ju inte sakerna.

hoppas ni är med :)


hej då



Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 20:18

 

En av Annikas katter! <3


 

Rutan (hon är död, hon blev 18 år)


 

Happy


 

Teddy, när han inte var lika gråhårig

 

Teddy


 

Teddy


 

Happy!


 

Happy


 

Teddy!


 

 

Teddy


 

Teddy


 

Teddy och jag


 

Teddy tänkte rulla sig


 

Dreamy!


 

Dreamy!


 

Dreamy!


 

jag och Gazella!


 

Kolan och en av hans coola frisurer!


 

Kolan badar!


 

Choklad!


 

Vitnos!


 

Olle!


 

Olle!


hej då

Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 19:01

Minnen jag kommer komma ihåg livet ut

Kommer inte skriva om Helmut för minnerna med honom skrev jag ju i ett annat inlägg.


                                                  
                       INA!

1. Första gången jag red henne, var hon JÄTTE pigg. Och bockade!

2. När jag Tazy och Vilma red ut så skulle vi galoppera och Ina, var skita pigg så hon sprang iväg som stjuten ur en kanon.

3. När vi red på en stubbåker så tävlade jag och Tazy om vem som var snabbas och Ina tog i skit mkt. Och hon sprang jätte fort. Det var så himla kul!Men Tazy och Katla vann...

4. Tråkigt minne, Ina hade blivit lite grön av gräs på bogen och då tog jag en svamp och försökte få bort lite. Och då tog hon upp knät ovanför mitt öga.

5. Tråkigt minne igen. Jag skulle ge Ina mat och då var hon jätte ivrig. Så hon putta in mig i vägen och flyttade inte på sig,

6. Sist när vi var där så övade vi ju med att få fram henne i galopp, och hon var väldigt pigg då. I paddocken, hennes fiende. Det var riktigt kul! :D

7. Tråkigt minne. Första gången jag ramlade av henne. Vi skulle galoppera upp för en backe (grusväg) och då galopperade hon snällt och fint,sen tog hon sitt berömda bocksprång. Och jag var verkligen INTE berädd. Så jag ramlade av. Det gjorde bajs ont!

8. Tråkigt minne. När vi skulle rida ut. Då var hon lite bråkig. Sen när vi travade så gjorde hon ett av sinba berömda. Och jag ramlade av. Och då stod hon på min fot, så det kändes som att den skulle gå av. Och hon stod där skit länge...

9. När vi löshoppade henne så satte vi hindret så att man kunde springa precis bredvid, vid stängslet, så vi satte ett snöre där, och hon sprang mot snörret hela tiden och sen vände hon till hindret. Hon är bra puckad ibland,och rolig.

Jag har fler minnen men det där var några av de.

 

 

haha


 

 


                                                  
                      Magic!

1. När han pussade mig! han är så gosig!

2. När jag red honom, så behövde man bara nudda lite med skänklarna för att få fram honom i trav, han är otroligt pigg och lydig.

3. När vi skulle rida gymkana, var han jätte duktig för när jag travade travade han jätte lungt. Fast när man skulle kasta hästsko i en hink blev han lite rädd.

Jag har nog några fler,men inte lika många som med Ina, för jag har inte ridit han så mkt.

 

 

 

 

                            

                                                  
                              Teddy!

1. När jag var liten så var han jätte försiktig.

2. tråkigt minne. Han började galoppera och då fick jag inte stopp på honom. Då ramlade jag av.

3. När vi gick en promenad så klev han över grenar och sånt jätte försiktigt. Det såg roligt ut.

4. När man löshoppar så brukar han typ altid hitta någon väg att smita igenom.Det ser lite kul, speciellt när han inte hittar någon väg!

5. När jag kramade honom så började han gå och så tog han ner huvudet. Så jag gled av. Busponny!

6. Utanför paddocken är det gräs och jag skulle precis rida in i paddocken när Teddy började trava (red barbacka) och sen tog han ner huvudet, så jag åkte över halsen på honom. Och fick gräs i munnen, Teddy ba: Jag tänkte att du skulle få smaka, på det godaste som finns.

Har fler men orkar inte skriva, sorry, jag är väldigt lat ibland.

 

  

 

 


   Tar Dreamy,Pärla och Joppe i morrn, istället.

                                                 

Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 16:20

Efter det ska jag skriva minnen med mina favvo hästar

Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 14:50

Det snöar som in i bomben nu, det är klass 1 (snö väder) här i enköping. Och skolbussarna gick inte idag eftersom att det är så mkt snö! Stackars de som åker buss... Och jag tänker på Teddy och de, undrar verkligen hur kallt det är där, tänk om de fryser näsborrarna av sig.... Lyckost Magic som har ett varmt stall!


 

tur att jag fick åka med Roxanna, skulle inte vilja gå hem i det här! (det är snöstorm,men det synns inte riktigt för min mobil har ju inte världens bästa kamera....)




Av Freia Vahsten Svennas - 5 december 2012 08:18

Roxanna ringde och frågade om jag ville ha stjus :) Tackar Roxanna!!


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Om jag byter blogg,kommer ni kolla in den?
 Ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards